ماندگاری تریاک در خون و ادرار

در مورد ماندگاری تریاک در خون و ادرار سوالات زیادی مطرح می‌شود، اینکه این ماده چه مقدار و به چه صورت اثرات تخریبی خود را در بدن برجای می‌گذارد. در این مطلب قصد داریم درباره اینکه مواد مخدر مختلف تا چه زمان در بدن باقی می‌مانند، صحبت کنیم.

در طول سال، افراد زیادی برای تست اعتیاد به آزمایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. همچنین افراد متعددی نیز برای ترک اعتیاد به کمپ‌های معتبر و گاه نامعتبر می‌روند. در این میان، دغدغه‌ها و سوالات بی‌پاسخ بی‌شماری درباره مواد مخدر و نحوه رهایی از آن‌ها وجود دارند. ما در ادامه درباره عوامل تاثیرگذار بر میزان ماندگاری مواد مخدر گوناگون در مصرف کننده نکاتی کلیدی را به شما یادآور خواهیم شد، پس با ما همراه باشید.

مواد مخدر چند روز در بدن میماند؟

مدت زمانی که یک ماده اعتیادآور در بدن فرد مصرف‌کننده باقی می‌ماند، به عوامل مختلفی وابسته است که برخی از این عوامل را در ادامه معرفی می‌کنیم:

مواد مخدر چند روز در بدن میماند؟

نوع ماده مخدر: سوخت‌وساز هر ماده اعتیادآور در بدن هر فرد متفاوت از دیگری است. برای مثال برخی از داروها به سرعت تجزیه و تحلیل شده و از بدن دفع می‌شوند در حالی که بعضی دیگر برای مدت زمان طولانی‌تری در سیستم بیولوژیکی باقی می‌مانند.

میزان دوز مصرفی: میزان دوز مصرفی از مواد مخدر نیز نقش موثری بر مدت زمان باقی ماندن آن در بدن دارد. هر چقدر مواد بیشتری مصرف کنید، اندام‌ها به زمان بیشتری برای تجزیه و تحلیل آن نیاز دارند.

نوع تست تشخیص: نوع تست مورد استفاده نیز در تشخیص ماده اعتیادآور در بدن تاثیر دارد. تست‌های ادراری، خونی، موی سر، تست‌های تنفسی و غیره ممکن است که نتایج متفاوتی را ارائه دهند.

خصوصیات فیزیولوژیکی فرد: خصوصیات فیزیولوژیکی فرد مصرف‌کننده نیز بر مدت زمان ماندگاری ماده مخدر در بدن نقش دارند. برای مثال سرعت متابولیسم، عملکرد کلیه‌ها و سیستم ترشح ادرار از عوامل تاثیرگذار بر مدت زمان باقی ماندن مواد اعتیادآور در هر فرد هستند.

تاریخچه مصرف: سابقه مصرف مواد مخدر نیز در این زمینه تاثیر دارد. برخی از داروهای اعتیادآور در اندام‌ها تجمع کرده و در صورت مصرف مکرر، مدت زمان باقی ماندن آن‌ها افزایش می‌یابد.

یکی از راه‌های نجات فرد گرفتار در دام اعتیاد این است که برای شروع، او را به سمت کمک گرفتن از مشاوره اعتیاد سوق دهید. اصفهان کمپ به شما کمک خواهد کرد که با بهترین مراکز ترک اعتیاد در ایران آشنا شده و برای کمک گرفتن از مشاوران آن‌ها نوبت بگیرید.

ماندگاری تریاک در خون و ادرار چقدر است؟

تریاک یا Opium از گیاهی به نام خشخاش به دست می‌آید و حاوی موادی همچون مورفین، کدئین و تئبین است. مدت زمان ماندگاری اثرات این ماده اعتیادآور در بدن مصرف کنندگان مختلف بسته به شیوه مصرف و دوز مصرفی آن‌ها متفاوت از دیگران است. ماندگاری تریاک در خون و ادرار معمولا تا 2 روز پس از استعمال است.

ماندگاری تریاک در خون و ادرار چقدر است؟

مدت زمان نیمه عمر مورفین موجود در تریاک (زمانی که نیمی از دوز اولیه از بدن دفع می‌شود) بین 2 تا 4 ساعت است. وجود میزان مورفین بیشتر در تریاک می‌تواند مدت زمان باقی ماندن اثرات آن در فرد را افزایش دهد. مدت زمان نیمه عمر کدئین نیز که قسمتی از این ماده به حساب می‌آید، چیزی در حدود 2 الی 4 ساعت است. تئبین نیز دارای نیمه عمری حدود 4 ساعت است.

مدت زمان باقی ماندن اثرات مواد مخدر گوناگون در خون و ادرار تا حد زیادی به شرایط مصرف آن‌ها بستگی دارد. برای مثال اینکه تریاک چند روز در فرد باقی می‌ماند، به عواملی مانند ژنتیک، میزان مصرف، سن، وزن، جنسیت و غیره وابسته است.

شیره تریاک چند روز در بدن باقی می ماند؟

همانطور که می‌دانید، تریاک به عنوان یک ماده مخدر افیونی به صورت شیره تولید می‌شود. مدت زمان باقی ماندن این ماده در خون و ادرار به فاکتورهایی همچون ترکیبات ماده مخدر، میزان تجزیه و جذب آن توسط بدن فرد مصرف کننده و غیره بستگی دارد. بنابراین می‌توان گفت که تعیین زمان دقیق ماندگاری شیره تریاک در بدن بسیار سخت است. با این وجود، برخی منابع، مدت زمان باقی ماندن این ماده در فرد مصرف کننده را 3 الی 5 روز تخمین زده‌اند. البته این زمان برای برخی افراد ممکن است که بیشتر یا کمتر شود. برای تشخیص دقیق‌تر بازه زمانی بهتر است که از روش‌های تست‌گیری مختلف مانند تست ادرار یا تست خون استفاده کنید.